Strašlivý duch Karban

< ZpětOd: Bigoněk | 12.11.2018 14:46

V našem městě se opět po několika letech objevil zlý, nebezpečný a strašlivý duch Karban. Vždycky, když se objeví, způsobí, že městské děti přestanou ve svém volném čase dělat zajímavé věci, nebaví je žádné koníčky a propadnou nicotě a flákání. Je vlezlý a nenápadný, dostane se svými kouzly do hlaviček dětí, zavrtá se tam jako červ a zcela je začne ovládat a to nesmíme dopustit!!!  Už třikrát se nám v minulosti podařilo Karbana z města vyhnat, nám Tulákům! Protože MY jsme ti stateční bojovníci, chytří a odvážní kluci a děvčata a je to jenom na nás. A právě v neděli 11. listopadu dopoledne bude  síla Karbana slabounká, jeho kouzla méně účinná a tak je nejvíc zranitelný - vyčetli jsme to z hvězd. Neváháme, ti nejstatečnější z nás jdou do boje!

Nejsme na to ale sami. Pomáhají nám tradičně  olomoucké bludičky a taky Barevná paní, (dříve Bílá, ale vzala si barevnou bundu, popleta) která je tentokrát posílena o svou učnici Broučka. Také nám mohou pomoci dvě strašidla. Jsou to sice záludňáci a prý kdysi kamarádili s Karbanem, ale vpodstatě jsou to strašpytlové.  Takže, když na ně huknem, pomohou nám. A nesmím zapomenout také na kouzla olomouckých starých uliček. Když se nám je podaří pořádně  dostat pod kůži (a to stačí se jenom  dívat a kochat jejich kouzlem), tak budeme silní jak rytíři!

Rozdělujeme se na týmy, nejstarší Tuláci jsou naši velitelé - Déčko, Gerk, Bary, Zik. Dostáváme mapy - slepou a "ostrou".  Na slepé mapě jsou vyznačeny hranice, kde by se mohl Karban pohybovat a za které se nesmí. Na "ostré mapě" jsou zapsány všechny uličky, náměstíčka a důležité body starého města - můžeme si to v klidu porovnat a zorientovat se. Kdo to ovládá, má vyhráno. Jakmile jsme v obraze, odevzdáme "ostrou" mapu, dostaneme hrací tabulku, průkaz týmu (karetní eso) a vyrážíme. Naším úkolem je objevit různá zákoutí starého města, odpovědět na 12 otázek, vyhledat bludičky a správné odpovědi vyměnit za kartu. Pokud si nevíme rady, najdeme Barevnou paní a ta nám za splnění úkolu vydá jakoukoliv kartu, kterou budeme chtít. Také můžeme oslovit strašidla, ta mají karet dost a když si správně tipneme, jejich karta bude naše. Můžeme také bojovat mezi sebou a vyměnit tak karty, které se nám sejdou dvakrát. Ono totiž každá bludička má karty jiné, což my netušíme a dojde to těm nejchytřejším až v průběhu hry. A my musíme získat tolik karet, abychom z nich poskládali postupku. Jedině ta definitivně Karbana zničí. Našim předchůdcům se to nikdy nepodařilo, ale ti měli těžší úkoly a také strašidla byla mladší, divočejší, nepomáhala jim, ale pronásledovala je a snažila se jim karty sebrat. Teď už na to nemají síly, takže tohle nám nehrozí a když zvolíme správnou taktiku a budeme hodně pozorní, prostě super pátrači, tak to zvládneme...

No, nezvládli jsme! Ve městě bylo docela dost lidí, Martinské hody... Takže rychlý pohyb přes náměstí z uličky do uličky byl trošku problematičtější. Svou roli sehrálo také to, že kromě Déčka bydlíme všichni mimo staré město. Také asi čas nějak rychleji utíkal než před těmi sedmi roky, když se naposled s Karbanem bojovalo. Postupka se tedy v časovém limitu nestihla, ale karet jsme dohromady nasbírali dost a tak jsme si na Karbana troufli všichni společně. Zničit se nám ho sice nepodařilo, ale zahnali jsme ho. Prchal tak rychle, že dokonce vytrousil pytlík s čokoládovými Karbaníky a svými vizitkami. Čokoládu jsme smlsli a vizitky máme na památku. Nu, a nezbývá, než být pořád ve střehu, kdyby se náhodou zase objevil a také se trochu líp  na něj připravit. Kdykoliv vyrazíme do starého města, musíme mít oči otevřené, abychom si všímali všeho toho kouzelného, co tu máme, abychom si pamatovali názvy uliček, kašen a třeba si také lépe prohlédli orloj nebo model města, který před ním je.                                             Olomoucké děti jsme ale přece jen zachránili a o to hlavně šlo, ne?

 Oliška